אמנים ישראלים רבים מעוניינים להנפיק ויזת אמן לקריירה בינלאומית וזאת כדי לקדם את הקריירה האמנותית שלהם גם מחוץ לגבולות ישראל. קו החשיבה הוא שישראל היא מדינה קטנה ולכן גם החשיפה של כל אמן היא בממדים קטנים יחסית. לעומת זאת קיים הרצון לבצע פריצת דרך משמעותית גם מעבר לים ולצורך כך יש לקבל ויזת אמן. 

מהי ויזת אמן 

ויזה זו מאפשרת לכל אמן תקופת שהייה מסוימת בארצות הברית. בדרך כלל האישור תקף בין שלוש לחמש שנים, אך יש גם מקרים שבהם ויזה לארצות הברית מוענקת לפרק זמן קצר יותר כמו שנה, או לחלופין רק לתקופה שבה מתקיים סבב ההופעות. 

תעריף הגשת בקשה לוויזת אמן לארה"ב

נכון ליוני 2023 העלות של בקשת ויזה מסוג זה היא בסך 190 דולר. 

מי זכאי להגיש בקשת לוויזת אמן 

אמנים אשר עוסקים בתחומים יצירתיים שונים, זכאים להגיש בקשה זו:

הדרך לקבלת ויזת אמן לארצות הברית פתוחה בפניהם של אמנים ישראליים אשר הוכרו כאן כאומנים יוצאי דופן וזכו להכרה בינלאומית גם במדינות נוספות, לאור הייחוד של עבודתם. זוהי ויזה שונה ויש קריטריונים אחרים מהוצאת ויזה רגילה לארצות הברית. ככל שהאמן יכול להוכיח באמצעות תיעוד את המוניטין העשיר אשר בנוי לדוגמה מהופעות רבות שהתקיימו בארץ ובמדינות רבות נוספות, כך יש לו סיכויים רבים לקבלת הוויזה המבוקשת תוך פרק זמן קצר. 

תהליך הגשת הבקשה 

מי הגוף אשר מטפל בבקשות

קיימות שתי אפשרויות עיקריות להגשת בקשה זו. האחת היא לפעול באופן עצמאי ולהתנהל מול הבירוקרטיה המסועפת של שגרירות ארצות הברית. תהליך זה עלול לארוך כמה חודשים לפחות. 

הדרך השנייה היא לפעול באמצעות סוכנות מקצועית אשר מתמקצעת בנושא זה ועובדיה מכירים היטב את דרכי הפעולה מול הרשויות ולכן פרק הזמן ממועד הגשת הבקשה ועד קבלת ויזת אמן בפועל הוא הרבה יותר קצר כמו לדוגמה כמה שבועות. 

הסבר על תפקיד הסוכנויות השונות אשר מציעות לסייע בתהליכים של הוצאת ויזת אמן 

בסוכנויות להנפקת ויזות אמן עובדים עורכי דין שהם מומחים בתחום זה. הם מסייעים ללקוחות למלא את כל הטפסים הנדרשים וגם מדריכים אותם לגבי המסמכים שיש לצרף לבקשה זו. המטרה היא להגיש את כל המסמכים באופן מרוכז לרשות ההגירה, וזאת כדי שלא יוצר מצב שאחד המסמכים חסר או שהטופס לא בוצע כראוי.

כל כשל מסוג זה יעכב באופן משמעותי את ההליך ולכן עורכי הדין מקפידים מאד על ריכוז מלוא הנתונים ורק לאחר שכל המסמכים נבדקו כמה פעמים והם תקינים, מגישים אותם לגורמים הרלוונטיים. 

 

אילו מסמכים מגיש הבקשה צריך לצרף.

לכל בקשה לקבלת ויזת אמן יש לצרף דרכון, תמונת פספורט, קבלה על כך שהאגרה שולמה, מסמכים על נתונים פיננסיים כמו לדוגמה אישור על כספים הקיימים בחשבון הבנק של מגיש הבקשה. 

ויזות שונות 

קיימות שתי אופציות של ויזות אמן:

האחת היא B1 – O  אשר מאפשרת

 שקיבלו הכרה בינלאומית לעבוד בארצות הברית והם יקבלו אפשרות שהייה במדינה זו לפרק זמן ארוך של 5-3 שנים. והשנייה היא 18 – P אשר מתאימה יותר לקבוצה של אמנים מצטיינים אשר נוסעים יחד לסיבוב הופעות. הם אמורים מעבר למסמכים הרגילים להוכיח שיש להם מקום מגורים בארץ ולכן הם ייצאו מגבולות ארצות הברית לפני מועד פקיעת תוקפה של ויזת האמן אשר ניתנת בדרך כלל לפרק זמן קצר יחסית או אפילו רק למועדים של סיבוב ההופעות. 

מעבר לכך קיימות גם ויזות נוספות כמו ויזת הגירה – 1 EB אשר מאפשרת שהייה בארצות הברית לתקופה מקסימלית בת חמש שנים, ויזת ביקור עבור תיירים ואנשי עסקים, ויזת לימודים עבור מי שהתקבל ללימודים במוסד אקדמאי ספציפי ברחבי ארצות הברית, ויזת עבודה וויזה עבור מבקש מקלט. העלות של כל אחת מהוויזות האלו היא בסך 160 דולר. 

הנפקת הוויזות עבור עבודה בארצות הברית נמדדת על פי רמת המקצועיות של מגיש הבקשה. אם יש לו לדוגמה מקצוע ייחודי והוא מתכוון לעבוד בו כמו בחברות היי טק, סטארט אפ, תקשורת ועוד. או לחלופין הוא מעוניין לעסוק בתחומים כמו מכירות בעגלות בקניונים, הובלות ועוד.

קבלת ויזה לארצות הברית אינה עניין של מה בכך ואין מדובר במהלך אוטומטי שתמיד מצליח. זו הסיבה שכדאי לבצע מהלך זה באמצעות אנשי מקצוע שמגיעים לראיון בשגרירות ארצות הברית עם מגיש הבקשה. הם יודעים לתת את התשובות הנכונות וכך עוברים בהצלחה תהליך זה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *