שיווק דיגיטלי הוא אתגר מורכב מאוד. מצד אחד אנחנו חיים במציאות שבה מסרים מכל הסוגים מציפים אותנו מכל הכיוונים, והקרב על התודעה של כל לקוח פוטנציאל קשה. מצד שני, הציבור הרבה יותר מתוחכם מבעבר ובהתאם יכול לזהות מיד אי דיוקים וחוסר אמינות – כך שפרסומות לא מקצועיות עלולות לא רק שלא להועיל אלא אפילו להזיק למותג.

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להתגבר על שני המכשולים הנ"ל היא להשתמש בידוענים לצורך הקמפיין. באופן טבעי השילוב של הידוענים והדוגמנים חייב להיעשות באופן מושכל ומדויק, כדי למקסם את האימפקט של הפרסום, ובעמוד זה תמצאו המלצות רלוונטיות לכך.

בחירה נכונה של ידוענים בהתאם לקהל היעד

הסיבה העיקרית לכדאיות השימוש בידוענים ודוגמנים, שלעיתים גם נקראים משפיענים, היא העלאת רמת האמון ההתחלתי של קהל היעד במותג או במוצר שאותם רוצים לקדם. בהתאם הדגש הראשון שחשוב להקפיד עליו על-מנת למצות את הפוטנציאל של קמפיין דיגיטלי שנעזר במפורסמים הוא בחירה נכונה שלהם.

הפרמטר הראשון לבחירה הוא משפיענים שמשדרים אמינות. ידוען שלא נתפש כאמין לא יעלה את רמת האמון במוצר שהוא מקדם ולמעשה אף עלול לפגוע באמון. הפרמטר השני הוא חיבור אמיתי בין המשפיען או המשפיענית לבין המוצר המדובר. גם החיבור הזה קריטי ליצירת רמת האמון הרצויה. כשאין חיבור כזה, הקמפיין ייתפש כמלאכותי ואפילו שקרי, וכתוצאה מכך ייווצר אנטגוניזם. לעומת זאת כשהחיבור אותנטי, הציבור שמלכתחילה רוחש כאמור אמון בידוען יאמין לו שהוא אכן נהנה מהמוצר וממליץ עליו בלב שלם (גם אם הוא מודע לכך שמדובר בקמפיין פרסומי).

מערכת יחסים ארוכת טווח

האתגרים המשמעותיים של שיווק דיגיטלי מחייבים פרסום ביוטיוב או פרסום בפייסבוק בשיטות עדכניות – ואחת מהן היא כאמור שימוש במשפיענים. דגש נוסף ביישום השיטה הוא יצירת מערכת יחסים ארוכת טווח עם הידוען או הידוענית שנבחרו למשימה.

מערכת יחסים ממושכת מסייעת לבסס את האמון הנדרש, ואף הופכת את המוצר למזוהה עם המשפיענים שמקדמים אותו. במצב כזה הסקפטיות של קהל היעד מתפוגגת עוד ועוד, והקמפיין יתאפיין בביצועים מרשימים במיוחד.

יצירתיות

סקרים שונים מגלים כי שיווק באמצעות ידוענים הוא אופציה אפקטיבית להפליא. כך למשל בסקר אחד 4 מכל 5 אנשי שיווק העידו כי קמפיין כזה שביצעו הניב את התוצאות המצופות, ובסקר אחר מחצית מהמשווקים הצהירו כי הלידים שהגיעו אליהם מקמפיין מבוסס משפיענים היו איכותיים במיוחד (כלומר בעלי סיכוי גבוה להפוך ללקוח משלם).

מפתח נוסף לשימוש מיטבי בידועניות ודוגמניות לצורך קמפיין דיגיטלי הוא יצירתיות. ככל שהפרסום נראה פחות כמו פרסום ויותר כמו תוכן שיצרו אותם משפיענים, כך רמת האמון גוברת. בנוסף, קמפיינים יצירתיים מעידים על השקעה, וגם זו איכות שתורמת למיתוג המבוקש של העסק והמוצרים שלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *